1. Identificirajte odločitev
Če želite sprejeti odločitev, morate najprej opredeliti problem, ki ga morate rešiti, ali vprašanje, na katerega morate odgovoriti. Jasno opredelite svojo odločitev. Če napačno prepoznate težavo, ki jo je treba rešiti, ali če je težava, ki ste jo izbrali, preširoka, boste odločilni vlak zrinili s tira, še preden bo zapustil postajo.
Če morate s svojo odločitvijo doseči določen cilj, naj bo merljiv in pravočasen.
2. Zberite ustrezne informacije
Ko ugotovite svojo odločitev, je čas, da zberete informacije, pomembne za to izbiro. Naredite notranjo oceno in ugotovite, kje je vaša organizacija uspela in kje neuspešna na področjih, povezanih z vašo odločitvijo. Prav tako poiščite informacije iz zunanjih virov, vključno s študijami, tržnimi raziskavami in v nekaterih primerih ocenami plačanih svetovalcev.
Upoštevajte, da se lahko zapletete zaradi preveč informacij, kar lahko samo zaplete postopek.
3. Določite alternative
Z ustreznimi informacijami, ki so vam zdaj na dosegu roke, poiščite možne rešitve za vašo težavo. Ko poskušate doseči cilj, je običajno treba upoštevati več kot eno možnost. Na primer, če vaše podjetje poskuša pridobiti več udejstvovanja na družbenih medijih, bi lahko vaše alternative vključevale plačane družbene oglase, spremembo vaše ekološke strategije družbenih medijev ali kombinacijo obojega.
4. Tehtajte dokaze
Ko ugotovite več alternativ, pretehtajte dokaze za ali proti omenjenim alternativam. Oglejte si, kaj so podjetja v preteklosti naredila za uspeh na teh področjih, in si dobro oglejte zmage in izgube vaše organizacije. Ugotovite morebitne pasti za vsako svojo alternativo in jih pretehtajte glede na možne nagrade.
5. Izbirajte med alternativami
Tukaj je del postopka odločanja, kjer se dejansko odločite. Upajmo, da ste ugotovili in razjasnili, kakšno odločitev je treba sprejeti, zbrali vse pomembne informacije ter razvili in pretehtali možne poti. Morate biti pripravljeni na izbiro.
6. Ukrepajte
Ko se odločite, ukrepajte! Razvijte načrt, da bo vaša odločitev oprijemljiva in dosegljiva. Razvijte načrt projekta, povezan z vašo odločitvijo, in nato dodelite naloge svoji ekipi.
7. Preglejte svojo odločitev
Po vnaprej določenem času – ki ste ga določili v prvem koraku postopka odločanja – se pošteno oglejte na svojo odločitev. Ste rešili težavo? Ste odgovorili na vprašanje? Ste dosegli svoje cilje?
Če je tako, upoštevajte, kaj je delovalo za prihodnjo uporabo. Če ne, se učite iz svojih napak, ko znova začnete s postopkom odločanja.