Najosnovnejša definicija informacijske tehnologije je, da gre za uporabo tehnologije za reševanje poslovnih ali organizacijskih problemov v širšem obsegu. Ne glede na vlogo član IT oddelka sodeluje z drugimi pri reševanju tehnoloških težav, tako velikih kot majhnih.
Obstajajo trije glavni stebri odgovornosti za IT oddelek:
- Upravljanje IT: To se nanaša na kombinacijo politik in procesov, ki zagotavljajo, da se sistemi IT učinkovito izvajajo in so v skladu s potrebami organizacije.
- IT-operacije: To je osnovna kategorija za vsakodnevno delo IT oddelka. To vključuje zagotavljanje tehnične podpore, vzdrževanje omrežja, varnostno testiranje in naloge upravljanja naprav.
- Strojna oprema in infrastruktura: To fokusno področje se nanaša na vse fizične komponente IT infrastrukture. Ta steber IT vključuje nastavitev in vzdrževanje opreme, kot so usmerjevalniki, strežniki, telefonski sistemi in posamezne naprave, kot so prenosni računalniki.
Zakaj je informacijska tehnologija pomembna?
Preprosto povedano, delo večine organizacij bi se upočasnilo brez delujočih sistemov IT. Težko bi našli podjetje, ki se vsaj delno ne zanaša na računalnike in omrežja, ki jih povezujejo. Ohranjanje standardne ravni storitev, varnosti in povezljivosti je ogromna naloga, vendar ni edina prednostna naloga ali potencialni izziv na njihovih ploščah.
Vse več podjetij želi implementirati bolj intuitivne in sofisticirane rešitve. »IT lahko zagotovi prednost, ki jo podjetje potrebuje, da prehiteva, prehiti in prekaša konkurenco,« pravi Edward Kiledjian, glavni uradnik za informacijsko varnost in tehnološki bloger. Oglejmo si potrebe, s katerimi se bodo ukvarjali sedanji in bodoči IT strokovnjaki:
Preobremenjenost s podatki:podjetja morajo obdelati ogromne količine podatkov. To zahteva veliko procesorsko moč, sofisticirano programsko opremo in človeške analitične sposobnosti.
Mobilna in brezžična uporaba: več delodajalcev ponuja možnosti dela na daljavo, ki zahtevajo pametne telefone, tablice in prenosne računalnike z brezžičnimi dostopnimi točkami in možnostjo gostovanja.
Storitve v oblaku: večina podjetij ne upravlja več s svojimi “farmami strežnikov” za shranjevanje ogromnih količin podatkov. Veliko podjetij zdaj dela s storitvami v oblaku – platformami za gostovanje tretjih oseb, ki vzdržujejo te podatke.
Pasovna širina za video gostovanje: rešitve za videokonference postajajo vse bolj priljubljene, zato je za njihovo zadostno podporo potrebna večja pasovna širina omrežja.
Strojna oprema v primerjavi s programsko opremo
Veste, da je delo s strojno in programsko opremo velik del dela IT oddelka, toda kaj šteje kot strojna oprema? In kaj je programska oprema? Razčlenimo to pomembno razliko.
Strojna oprema vključuje vse fizične dele računalniškega sistema. To vključuje strojno opremo, nameščeno v računalniku, kot so matična plošča, centralna procesna enota in trdi disk. Strojna oprema opisuje tudi komponente, ki jih je mogoče povezati z zunanjo stranjo računalnika, kot so tipkovnica, miška in tiskalnik. Upoštevajte pa, da nekateri tablični računalniki in manjši prenosniki združujejo elemente, kot sta tipkovnica in miška v napravi. V bistvu je strojna oprema kateri koli del, komponenta ali naprava, povezana z računalniki in njihovimi omrežji, ki se jih lahko fizično dotaknete in manipulirate.
Za razliko od strojne opreme programska oprema ni nekaj, kar bi lahko fizično spremenili. Programska oprema zajema vse podatke, aplikacije in programe, shranjene v elektronski obliki, kot je operacijski sistem ali orodje za urejanje videa.