Storitveni izdelek je storitev, ki se lahko prodaja in se izvaja v okviru storitve za stranke (na primer pregled vašega avtomobila). Za obdelavo teh servisnih nalog lahko uporabite prodajni nalog in servisni nalog. Storitev kot izdelek predstavlja široko paleto ponudb neopredmetenih izdelkov, ki jih kupci cenijo in plačajo na trgu. Storitvene izdelke prodajajo storitvena podjetja in nestoritvena podjetja, kot so proizvajalci in tehnološka podjetja.
Kakšna je razlika med storitvijo in izdelkom?
Podjetja lahko ponudijo tako storitve kot izdelke v zameno za plačilo, vendar imajo nekatere velike razlike. Storitev je proces, ki je neoprijemljiv. To pomeni, da nima fizičnih dimenzij; ne more se meriti ali tehtati. Storitve običajno na koncu zagotovijo nekakšen oprijemljiv izdelek, vendar ne vedno.
Izdelek ali blago je fizična stvar. Izdelki so vedno rezultat procesa. Izdelek pice imate po tem, ko greste skozi postopek izdelave pice.
Nekateri kupci se lahko počutijo neprijetno pri plačevanju storitve, ker ne morejo videti končnega rezultata pred nakupom. Če želite kupiti dobro, na primer čevlje, jih lahko poskusite in jih držite pred nakupom. Če želite masažo stopal, ne morete najprej dobiti masaže, preverite, ali vam je všeč, in potem plačajte. Ko je storitev opravljena, jo je treba plačati, ne glede na to, ali ste z rezultati zadovoljni ali ne. Plačilni pogoji v pogodbah o storitvah lahko včasih omogočajo izhod iz plačila, če je stranka nezadovoljna.
Storitve zahtevajo raven interakcije s strankami ali strankami, izdelek pa ne. Če zagotavljate storitev, boste morali biti sposobni obvladovati prisotnost strank, bodisi na spletu ali v kakšni trgovini. Prodajalcem izdelkov ni nujno, da se ukvarjajo s prisotnostjo strank. Mnoga spletna podjetja prodajajo na tone izdelkov brez veliko interakcije s strankami.
V igri je tudi več spremenljivk, ko gre za storitve v primerjavi z izdelki. Nekatere tehnologije storitev, kot so bankomati, se ne razlikujejo glede na ponujene storitve, tiste, ki jih nudijo ljudje, pa se bodo vedno razlikovale. Nemogoče je, da bi stilist človeških las ponudil enako natančno frizuro vsaki stranki, vsak dan. Vendar pa je mogoče izdelke izdelati po posebnih in strogih standardih in jih vsakič izpolniti z ustreznimi postopki.
Izdelke je mogoče sčasoma shraniti in ponovno obiskati, vendar so storitve odvisne od časa in potečejo po določenem obdobju. Če letite iz New Yorka v Pariz, se naslednji teden ne morete vrniti na isti let. To se je zgodilo; konec je. Nov par očal lahko shranite v etui in ga uporabljate vsak dan.
Te razlike niso nujno uporabne v vseh okoliščinah. Obstajajo storitve, ki so sčasoma postale zelo dobro prilagojene, tako da se ob vsaki ponudbi skoraj ne razlikujejo. Obstajajo tudi storitve, ki jih je mogoče ponovno obiskati ali ponovno uporabiti. Bistvo izoblikovanja teh razlik je dati splošno predstavo o definicijah storitve in izdelka.
Prehod s storitve na izdelek
Nekatera podjetja bodo prešla s ponudbe storitev na ponudbo izdelkov, da bi odpravila nekatere slabosti zagotavljanja storitev, vendar niso vedno uspešna. Če podjetje domneva, da se bo prehod od zagotavljanja storitve k prodaji blaga znebil frustrirajočih strank, se motijo. Medtem ko storitve na splošno zahtevajo več časa za soočenje s strankami in strankami, jih lahko zahtevajo tudi izdelki.
Upoštevajte, da je razlika med storitvami nekoliko tekoča. Veliko tega, kako podjetje doživlja, je odvisno od njegove nastavitve ali posebnih ponudb.