Nebesedna in besedna komunikacija

Nebesedna komunikacija

Zanimivo je, da se neverbalna komunikacija uporablja tako namerno kot nenamerno.

Večina ljudi nima popolnega nadzora nad svojo mimiko – vsi smo slišali neprofesionalen komentar in v odgovor dvignili obrvi, ne glede na to, ali je bilo to pametno ali ne.

Z več znanjem kako uporabljamo neverbalno komunikacijo, boste bolje obvladali svojo in zagotovili, da boste svoje sporočilo posredovali točno tako, kot želite.

Obrazni izraz

Pogosto uporabljamo izraze obraza kot način sporočanja, da poslušamo in sodelujemo z osebo, ki govori.

Nasmeh, nagnjene obrvi ali vprašljiv izraz sogovorniku posredujejo informacije o tem, kako se odzovete na njihov pogovor.

Delujejo tako, da pomagajo razširiti pogovor in ga ohranjajo, ne da bi se morali ustno vmešavati, da bi potrdili vaše nadaljnje zanimanje.

Če ste se kdaj pogovarjali z osebo s kamnitim obrazom, boste vedeli, kako pomembni so izrazi obraza v pogovoru.

Drža

Pomembno je, kako se postavite med pogovorom. Če se nagnete k osebi s sproščeno in odprto držo, jo povabite, da se bolj polno ukvarja z vami.

Naslon nazaj, prekrižanje rok ali obračanje stran od govorca posredujejo zelo drugačno sporočilo – in ne pozitivno.

Tako kot se nihče ne želi pogovarjati z zatiljem, tako pogovor z nekom z izjemno zaprto držo ustvari težji in neprijeten pogovor.

Kretenje in fizični dotik

Odvisno od osebe in njene države izvora lahko uporabljajo kretnje in fizični dotik veliko ali skoraj nikoli. Vendar pa je v teh dejanjih veliko informacij.

Nežen dotik roke lahko pomeni spodbudo, medtem ko je premočan stisk roke lahko dejanje prevlade.

Nekdo, ki se zmeša z rokami, medtem ko se pogovarja z vami o težavi, lahko kaže na krivdo ali izogibanje, uporaba številnih velikih kretenj med predstavljanjem ideje pa lahko vzbudi navdušenje ali samozavest.

Očesni stik

Vsi vemo, kako pomemben je očesni stik. Ko nekdo ne more vzdrževati očesnega stika, to pomeni, da je neresničen, sprenevedajoč ali da ni pozoren.

Zmožnost ohranjanja očesnega stika med poslušanjem bo zagotovila, da bo govornik vedel, da ste prisotni in zavzeti.

Med govorjenjem kaže, da se povezujete s poslušalcem, v primerih, ko sporočate neprijetne novice, pa je dvojno pomembno.

To, da lahko nekomu poveš neprijetno sporočilo, medtem ko ga gledaš neposredno v oči, kaže, da ga spoštuješ ter da si pošten in iskren človek.

Verbalna komunikacija

Ko govorimo, sporočamo veliko več kot le vsebino naših besed.

Uporabljamo tudi višino in ton, pa tudi raven formalnosti, ki jo uporabljamo, da osebi, s katero govorimo, posredujemo pomemben podtekst.

S skrbno izbiro načina uporabe vsakega od teh vidikov smo lahko prepričani, da je naše sporočilo sprejeto točno tako, kot je bilo predvideno.

Od pozdrava sodelavcem do vodenja predstavitvenega srečanja s strankami do predstavitve pred celotnim podjetjem, verbalna komunikacija močno vpliva na naše delovno življenje.

Višina tona

Ko govorimo, lahko pogosto pridejo v poštev naša čustva.

Če smo jezni, razburjeni ali razočarani, se lahko naša glasba dvigne in poslušalcu sporoči, da doživljamo močno čustvo.

To ni nujno slabo, toda sposobnost nadzora vam omogoča, da se prepričate, da učinkovito komunicirate.

Ton

Vsi se srečujemo s situacijami, ki so frustrirajoče ali vznemirljive.

Vedno je napaka, da dovolimo, da naš ton spremenimo iz umirjenega in profesionalnega v oster, kratek ali nesramen.

Ton poslušalcu posreduje veliko informacij o tem, kako jih gledalec gleda.

Da bi zgradili pozitivne medosebne odnose v pisarniškem okolju, bi si morali vsi prizadevati govoriti v profesionalnem in spoštljivem tonu.

Vsebina

Seveda je vsebina najpomembnejši del verbalne komunikacije. To, kar rečemo, in besede, ki se jih odločimo uporabiti, so ključnega pomena.

Medtem ko je večina pisarniških komunikacij običajno bolj formalna kot na primer srečanje s prijateljem na kavi, bi morali poskrbeti, da pustimo prostor za osebne klepete in gradnjo odnosov.

Pomislite tudi na to, kako tehnična je vaša vsebina. Če se z razvijalci pogovarjate o določenih vidikih kode, bi morali uporabiti drugačne izraze kot pri pogovoru s skupino za trženje o novih dogodkih v aplikaciji.